W Pracowni masażu leczniczego wykonujemy pełny zakres masaży leczniczych oraz drenażu limfatycznego.

Masaż klasyczny

To zespół technik (chwytów, rękoczynów) stosowanych w odpowiedniej kolejności, które wywołują wpływ na tkanki ustroju człowieka powodując wystąpienie odczynów w tkankach i narządach. Celem masażu klasycznego jest zadziałanie na układ ruchu (mięśnie, ścięgna, torebki stawowe, okostną, kości) oraz na skórę, tkankę łączną, tkankę tłuszczową, zakończenia nerwowe w skórze a także na układy krwionośny i chłonny. Pośrednio masaż działa również na narządy wewnętrzne.

Drenaż limfatyczny

Drenaż limfatyczny jest jedną z metod leczenia fizykalnego. Zastosowanie odpowiednich rękoczynów pozwala na usprawnienie krążenia limfy przeciwdziałając powstawaniu chorób wywołanych jej zastojem, jak również likwidując obrzęki zastoinowe, zapalne, onkotyczne i chłonne. Pozwala także na usprawnienie przepływu limfy po przebytych chorobach zakaźnych i nowotworowych, przyspieszając powrót do zdrowia.

Drenaż mechaniczny aparatem BOA                  NOWOŚĆ!

Drenaż mechanicznego to sekwencyjny masaż uciskowy dla kończyn górnych oraz dolnych. Ma on na celu pobudzenie krążenia krwi i limfy. Pomaga usunąć różnego rodzaju obrzęki w kończynach dolnych jak i górnych stymulując układ mięśniowy poprzez powtarzanie kurczenie i rozciąganie.

Terapia za pomocą urządzenia do drenażu mechanicznego BOA znalazła zastosowanie głównie w leczeniu leczeniu obrzęków limfatycznych zarówno kończyn dolnych jak i górnych o różnej etiologii, oraz w leczeniu pourazowym. Urządzenie to może zostać wykorzystanie także w profilaktyce zakrzepicy żylnej, przewlekłej niewydolności żylnej, oraz u osób z zespołami pozakrzepowymi i obrzękami żylnymi.

Zabieg polega na założeniu przez pacjenta specjalnych mankietów na kończyny dolne lub górne. Rękawy posiadają sześć komór, które są wypełniane powietrzem w odpowiedniej kolejności a ich kompresyjne działanie na ciało ma za zadanie uruchomienie lepszego przepływu krwi i limfy, odblokowanie zastojów, usprawnienie krążenia i zmniejszenie obrzęków.

W celu uzyskania optymalnego efektu wskazane są przynajmniej 2 zabiegi pielęgnacyjne w tygodniu, a przy dużych obrzękach zaleca się codzienne zabiegi połączone z kinezyterapią. Kuracja obejmuję serię 10-12 zabiegów. Po zakończonym leczeniu wskazane jest wykonanie raz w miesiącu zabiegu podtrzymującego wcześniej uzyskane efekty.

Refleksoterapia

Pod tą metodą kryją się wszystkie metody leczenia, u podstaw których leżą ogólne mechanizmy refleksoryczne (odruchowe). Stopy stanowią mikrokosmos naszego organizmu, poprzez precyzyjne uciskanie odpowiedniego punktu na stopie można oddziaływać na powiązany z nim organ np. serce. płuca, nerki. Masując receptory poprawiamy ich ukrwienie na stopie, a przez masaż stref również ukrwienie danego narządu. Poprzez refleksoterapię organizm oczyszczany jest z toksyn. Jest to naturalny proces samoleczenia się organizmu.

Refleksoterapia jest skutecznym antidotum na stres, zwalcza ból głowy, kręgosłupa i innych części. Pomaga również poprawić jakość życia ludziom ciężko chorym.

Masaż bańką chińską

Polega na wytworzeniu podciśnienia, które doprowadza do wciągnięcia skóry do bańki. Stosuje się go najczęściej na dużych powierzchniach ciała np. przykręgosłupowo. Krótkotrwały masaż bańką daje większe przekrwienie i rozluźnienie mięśni niż 20 minutowy masaż klasyczny. Masaż banką chińska ma także zastosowanie w masażach odchudzających i modelujących.

Masaż gorącymi kamieniami

Jest to masaż, który łączy w sobie oddziaływania zarówno drenażu, aromatoterapii, termoterapii oraz akupresury. Główna podstawa tego masażu jest szerokie działanie na termoreceptory znajdujące się na skórze pacjenta. Przyjemne odczuwalne ciepło daje efekt odprężenia, relaksu, wewnętrznej równowagi, rozluźnienia mięśni oraz pobudzenia krążenia. Zabieg jest szczególnie polecany osobom narażonym na stres oraz niespokojnym mającym bóle mięśniowe.

Masaż kobiet w ciąży

Masaż w trakcie ciąży to przygotowanie ciała do kolejnych etapów ciąży i porodu. Jego celem jest zmniejszenie obrzęków, napięć i dolegliwości bólowych w okolicach podlegających nadmiernemu obciążeniu: barki, kark i szyja, grzbiet - szczególnie w odcinku lędźwiowo - krzyżowym, kończyny dolne, twarz. Masaż poprawia samopoczucie, usuwa napięcie oraz dodaje energii, uelastycznia skórę i tkankę podskórną, a także stymuluje krążenie, co daje efekt uspokajający lub wzmacniający. Masaż wskazany jest od 14 do 36 tygodnia ciąży niepowikłanej. Regularny masaż podczas ciąży pomaga się odprężyć i zmniejsza zmęczenie, a także łagodzi niedogodności w okresie ciąży (tj. ból w odcinku lędźwiowym, obrzęki).

Należy pamiętać, aby przed planowanym masażem skonsultować się z lekarzem prowadzącym ciążę, aby wyeliminować wszystkie przeciwwskazania.

Przeciwwskazania:

• choroby układu sercowo-naczyniowego

• cukrzyca ciężarnych

• choroby nerek

• choroby trzustki

• skaza krwotoczna naczyniowa

• skaza krwotoczna osoczowa

• nadczynność i niedoczynność gruczołu tarczowego

• nieprawidłowy przebieg ciąży