Ozonoterapia

Nowa Rehabilitacja dysponuje urządzeniem medycznym, które jako jedyne na rynku pozwala na przeprowadzenie zabiegów zarówno suchych kąpieli w dwutlenku węgla jak i kąpieli w ozonie.

Kąpiele w ozonie:

Ozon to trzyatomowa cząsteczka tlenu o ciężarze właściwym 48. Jest bardzo silnym utleniaczem o potencjale 2,07V. W temperaturze pokojowej utlenia wszystkie metale i niemetale. Połączenie tlenu w cząsteczce ozonu jest
nietrwałe. Ozon stosowany w metodach leczniczych nie jest czystym gazem. Najczęściej są to mieszaniny ozonowo-tlenowe lub ozonowo-powietrzne. W medycynie ludzie od ponad stu lat wykorzystują ozon stosując go, jako środek wyjaławiający, odkażający oraz poprawiający metabolizm komórkowy przez zwiększone dostarczanie tlenu do tkanek. Silne właściwości bakteriobójcze, grzybobójcze i wirusobójcze ozonu, głównie na beztlenowce,
wynikają z jego bardzo wysokiego potencjału oksydo-redukcyjnego niszczącego większość struktur enzymatycznych mikroorganizmów. Ozon zastosowany w mieszance z tlenem ma działanie poprawiające krążenie
obwodowe w kończynach dolnych, powoduje lepsze utlenienie tkanek niedokrwionych, działa przeciwzakrzepowo i przeciwmiażdżycowo oraz dezynfekująco na rany i owrzodzenia. W większych stężeniach niszczy
bakterie i wirusy, a w mniejszych pobudza gojenie się ran, oparzeń, owrzodzeń, odleżyn, ma także właściwości immunistymulujące.

Ozon można stosować zewnętrznie w postaci mieszaniny ozonowo-tlenowej lub ozonowo-powietrznej w namiotach foliowych, komorach zewnętrznych, w postaci roztworów lub w postaci maści zawierającej ozonki.

Wskazania do ozonoterapii:

• Choroby naczyń obwodowych (zaburzenia krążenia obwodowego tętniczego)
  • Nadciśnienie i niedociśnienie tętnicze
  • Przewlekłe schorzenia narządu ruchu: choroby reumatyczno-zwyrodnieniowe
  • Rehabilitacja po urazach
  • Wszelkiego rodzaju nerwice (np. nadpobudliwość)
  • Bezsenność
  • Zaburzenia przemiany białkowo-tłuszczowej (otyłość)
  • Zaburzenia perystaltyki jelit
  • Wzdęcia
  • Przewlekłe choroby kobiece i stany depresyjne właściwe dla klimakterium, nieregularne i bolesne menstruacje
  • Przygasająca potencja seksualna (kąpiel z aromaterapią)
  • Przewlekłe choroby skórne (stany zapalne, niektóre egzemy, łuszczyca, grzybica)
  • Odleżyny, owrzodzenia troficzne z infekującymi wykwitami skóry
  • Nadpotliwość stóp
  • Mózgowe porażenie dziecięce
  • Niedowład w przebiegu przepukliny oponowo-rdzeniowej
  • Zespół Ehlersa-Danlossa
  • Wzmożone lub patologicznie obniżone napięcie mięśniowe
  • W medycynie kosmetycznej – zwalczanie i zapobieganie cellulitowi, rozstępy, obrzęki pooperacyjne, niekorzystne zjawiska estetyczne pojawiające się przy przekwitaniu, ciąży, po porodzie lub intensywnych terapiach odchudzających.